Isnin, 14 Julai 2008

Pak Lah Letak Jawatan 2010... HAH! TIDAAAAAAK!!!

Terlebih dahulu, kita harus bersyukur Alhamdulillah kerana para pemimpin UMNO yang masih ikhlas berjuang berjaya menangkis usul tiada pertandingan untuk kedudukan Presiden dan Timbalan Presidan UMNO menjelang Disember 2008.

Ongkosnya mungkinlah pengisytiharan Najib yang beliau akan mempertahankan kedudukan Timbalan Presiden, tetapi masakan Najib akan menolak desakan dari bawah untuk mecabar kedudukan Pak Lah kelak?

Tetapi, janji Pak Lah yang beliau akan meletakan jawatan Presiden UMNO pada 2010 susah nak percaya; selepas janji kosongnya tentang tarikh PRU-12, tarikh naik petrol dan pelbagai kepalsuan yang dijaja anak-anak buahnya... Semasa taklimat pun Pak Lah boleh lupa Najib bukanlah pilihannya sebagai TPM. Tetapi kami ingat... Pak Lah dahulu bercadang memilih Mahyuddin sebagai TPM kerana beliau ingin seseorang yang lebih mudah diketepikan... oleh menantunya?

Lagi pun, 2010 tu lama sangat nak tunggu untuk dia letak jawatan. Khabarnya, 500 orang yang hadir dari kalangan G4 pada majlis taklimat tersebut memberi tepukan gemuruh bila Pak Lah isytihar akan meletakan jawatan... TEPUKAN GEMURUH! Masa zaman Tun Dr M isytihar letak jawatan dahulu, semua pakat terkejut, terdiam, kemudian ada yang menangis atau menjerit,"Tidak! Jangan!". Ini Pak Lah isytihar letak jawatan, depa sorak! Pak Lah, toksah la sampai 2010...

(Cerita yang tak rasmi pula mengatakan G4 yang hadir cuma sekadar 300 orang, kurang dari 40% jumlah G4 dalam UMNO, dan majoritinya dari kalangan yang lebih cenderung kearah Pak Lah... sikit ni pun gemuruh noh Dewan Merdeka!)

Tetapi Rakyat, baik Melayu mahupun bukan Melayu, semua cemas yang Pak Lah ingin tetap kekal begitu lama. Dalam masa 2 tahun menjelang 2010, macam-macam bencana Lah yang boleh menimpa negara! Nanti bila tiba masa peralihan kuasa, katalah betul Pak Lah nak letak jawatan pada 2010, adakah Pak Lah bercadang untuk menyerahkan puing-puing sahaja kepada penggantinya? Bagaimana kalau Najib pun sudah dipenggal-ganti oleh Khairy pada masa itu?

Makanya, orang-orang UMNO di pelbagai peringkat tidak boleh dilamun-leka oleh 'janji' baru Pak Lah. Orang-orang UMNO yang ikhlas memperjuangkan hak dan kepentingan Melayu haruslah terus berontak melawan ide kekalnya Pak Lah sehingga 2010. Lagi cepat Pak Lah pergi, lagi bagus! Mari kita calonkan juga Najib sebagai Presiden. Yang nak KuLi pun KuLi lah. Yang Rais atau Mahyuddin pun depa lah! Biar Pak Lah tak dapat cukup pencalonan pun untuk Disember ini!

Kalau tak sedia mendengar seruan saya... kerana siapalah saya, seorang anak muda sahaja... bukan menantu Perdana Menteri pun... dengarlah saranan orang-orang yang lebih ulung dan lebih berjasa seperti di www.sanusijunid.blogspot.com ...

http://thoughtsintangents.blogspot.com/

Tiada ulasan: