Isnin, 3 November 2008

Bagai pancing makan umpan!

Secara tiba-tiba, bagai hinggap bak langau; titik bak hujan. Zaid semakin hari semakin biadap; saya pernah tekankan pada posting sebelum ini bahawa Zaid perlu dipecat dari UMNO. Saya menyokong kenyataan yang dibuat oleh Datuk Seri Dr Shahidan Kassim walaupun tindakan "bertaubat atau keluar dari rumpun melayu" tidak jelas maksudnya.

Selepas ISA dan kini ketuanan Melayu pula diusik oleh si pengkhianat Zaid, beliau perlu dilucut keahlian UMNO seumur hidup dan dibuang negeri (hantar ke negeri asal bini dia) kerana masih menyentuh isu ketuanan melayu walaupun Majlis Raja-Raja telah menitahkan supaya ketuanan melayu tidak diganggu-gugat.

Apa bezanya Zaid Ibrahim dan Anwar Ibrahim?
Sekarang ini mereka berdua tiada bezanya. Mereka berdua mempunyai fahaman politik yang sama dan memperjuangkan isu yang sama serta berkongsi nama bapa yang sama. Mereka mahu supaya bangsa melayu tenggelam diarus zaman tetapi hanya nama mereka terukir didalam sejarah sebagai melayu unggul yang memperjuangkan hak asasi rakyat kononnya.

Sungguh sedih kerana telah wujud sekumpulan anak melayu yang menafikan wasiat yang diturunkan kepada mereka kerana fahaman barat yang memesongkan. Adalah sangat menghampakan anak melayu yang sebegini wujud dari dasar perjuangan UMNO.
Zaid Ibrahim perlu dilucut keahlian UMNO dan dibuang negeri.

Tiada ulasan: