Khamis, 9 Oktober 2008

HINDRAF KURANG AJAR, UMPAMA MELUDAH KEATAS SEJADAH!!!

Setelah 30 hari kita berpuasa di bulan Ramadhan, kita dituntut untuk merayakan kejayaan menjalani ibadat puasa pada 1 Syawal.

1 Syawal adalah hari dimana umat Islam beribadat dengan cara merayakannya (berlandaskan syariat). Sehinggakan pada hari tersebut juga diharamkan umat islam berpuasa.



Pada Hari Raya Aidilfitri, sekumpulan penyokong Hindraf telah bertindak menyerahkan patung beruang dan kad hari raya semasa majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Perdana Menteri dan anggota kabinet. Kad raya yang diserahkan meminta Perdana Menteri membebaskan beberapa pemimpin Hindraf yang ditahan di bawah ISA. Mengapa semasa Hari Raya Aidilfitri pun Hindraf datang dengan cara yang kurang ajar begini?

Kumpulan Hindraf ini terlalu kurang ajar kerana mencemari Aidilfitri, mencemari Majlis Rumah Terbuka yang di adakan oleh pemimpin negara, sudahlah datang tanpa di jemput kemudian buat hal pula. Mengapa orang melayu duduk diam sahaja? Apa tindakan yang di ambil terhadap Hindraf?

Hari Raya (bulan Syawal) adalah bulan yang mulia bagi umat islam dan bulan ini adalah bulan kemenangan dan bulan kemaafan, tetapi jangan pula ingin mengambil kesempatan terhadap bulan yag mulia ini.

Telah genap seminggu kejadian 'Pelampau Tamil a.k.a HINDRAF', masih tiada tindakan tegas yang diambil keatas meraka.

Kita harus pastikan Hindraf sedar akan ke dududukan mereka dan jangan sangat keterlaluan dan jangan ingat orang melayu senyap tanda takut.

Tiada ulasan: