Isnin, 14 September 2009

Dewa Tidak Terkalahkan......


"Mengkritik tidak bererti menentang,
Menyetujui tidak semestinya menyokong,
Menegur tidak bermakna membenci,
dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik."


Huh.... aku dah maleh nak tulih2 pasal politik nih... tapi sesekali takpe kot...

ni aku nak tulih pun sbb Samy "Dewa Kuasa MIC" yang tidak terkalahkan.... mmg aku tensen ngan orang tua sekor ni... akan dtg BN pasti akan terus terjejas jika terus letakkan MIC sebagai parti komponen utama dibawah pimpinan Dewa yg satu nih...

Ada member sound... "kan geng dia dah menang bertanding tu tu... biarkan je la... "... hmmm.... menang?

Pada aku itu bukan menang jer... tp itu tahap menang tanpa bertanding.... ape pasal aku kata menang tanpa bertanding... sbb bertahun2 samy dok singkir orang yg tak sehaluan ngan dia... yg tak tahan keluar MIC buat parti baru... tu yg TUN M kata MIC berpecah sampai wujud 8 parti politik yg mewakili kaum India...

Yg tahan dan setia pada parti macam subra & sothi pulak dah buat silap pecaturan.... kalo subra bertanding presiden pastu team up ngan sothi bertanding timbalan.... aku rasa maybe ada fight laaa.. tapi mungkin susah jugak diorang nak menang sbb ramai kaum india yg tak suka kepimpinan kuku besi dewa samy dah keluar parti... tak dapek la diorang nak nolong subra ngan sothi...

Aku sgt risau ttg keadaan BN bila UMNO makin pulih.... MCA mula goyang... tapi ni bukan kerisauan utama... MCA pun macam UMNO... dia berkocak dalam cawan jer... tak perlu sentuh pun isu diorang... diorang sangat matang uruskan hal sendiri...

ni yg MIC dengan Dewa Samy ni... mmg payah nak tarik sokongan orang india kalau dia ada ni... ntah ler... ni pandangan aku.. apa pandangan korang?

2 ulasan:

nurin berkata...

Salam ...
Zam... dah lama sangat artikel ni ..raya pun dah nak habis ....
Cari yg baru sikit .....

wassalam 09 Oct 14

nurin berkata...

bro , tak ada cerita baru ke? dengar , macam2 aktiviti dah buat ....