Rabu, 23 Julai 2008

Mendoktrinkan Melayu Pasca PRU12

Berikut adalah petikan ucapan Saudara Karim Bin Yaacob, Ketua Pegerakan Pemuda UMNO Bahagian Bukit Katil yang saya kira perlu dipaparkan untuk tatapan saudara semua:

Saudara-saudara semangat mestilah mendasari perjuangan dan kita percaya UMNO masih lagi relevan untuk orang melayu. Sesungguhnya kita kena bekerja kuat untuk mengembalikan semula keyakinan rakyat terutama golongan muda yang menjadi kumpulan pengundi terbesar pilihanraya.

Masa depan UMNO masih cerah dan ini merupakan cerminan melayu pada masa depan. Didalam perjuangan kadang-kadang ada kelemahan dan kelemahan perlu di perbaiki. Pemuda menyedari kelemahan-kelemahan ini dan akan membaikinya sebaik mungkin.

Ahli-ahli UMNO percaya bahawa kita perlu kembali ke perjuangan asal. Kita sewajarnya mendekati akar umbi dengan lebih kerap dan mengadakan pelbagai program yang boleh menimbulkan kesedaran terhadap pentingnya wadah perjuangan melayu terus di pertahankan. Saya amat berterima kasih di atas sokongan saudara-saudara kepada saya selama memimpin pergerakan ini dan sokongan ini akan lebih bermakna jika kita dapat mengembalikan semula keyakinan pengundi muda kepada Kerajaan BN dalam mengharungi cabaran masa kini.

Pergerakan Pemuda sedang mengambil langkah-langkah positif untuk memastikan semua peringkat umur pemuda antara 18 hingga 40 tahun bakal menjadi asset kepada parti. Antaranya telah menubuhkan Kelab Kembara Pemuda untuk menyuburkan aktiviti-aktiviti rekreasi dan lasak. Kita telah memulakan program pertama dengan mendaki Gunung Ledang

Pergerakan Pemuda Bahagian juga menubuhkan blog rasmi Pemuda yang dinamakan arus gelombang.Blogspot.com dan pelanduk putih. Blogspot.com 4 hari selepas pilihanraya. Ini menunjukkan yang pergerakan Pemudas amat merasai derita keputusan pilihanraya dan mengambil pendekatan segera untuk memulihkan semula sebuah perjuangan. Saya telah meminta setiap AJK Pemuda supaya menggunakan segala kemudahan terkini yang di bina oleh Kerajaan demi kepentingan parti. Saya juga merayu kepada rakan-rakan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO dan semua ahli Pemuda supaya melakukan perkara yang sama. Pengujudan kepelbagaian infra seperti MSC oleh kerajaan telah di menfaatkan 0leh pembangkang. Setiap di antara kita mengorak langkah dan menyusun semula entity Pemuda agar mas depan dan sinar kecemerlangan UMNO dapat di pertahankan.


Saudara-saudara yang dikasihi sekelian

Kita harus bermula untuk mendoktrinkan setiap jiwa mleayu agar mereka memahami, menginsafi malah menyayangi bangsanya. Ini saya telah nyatakan berkali-kali dan slogan hidup melayu, hidup UMNO harus di semarakkan di setiap jiwa anak-anak kita supaya mereka tidak terlena di buai arus kemodenan yang di cipta sendiri oleh kita. Apa guna semua kehebatan ini kita ciptakan tetapi bila tiba pilihanraya parti kita kalah. Bangsa Yahudi telah mendoktrinkan anak-anaknya mereka sejak kecil beratus-ratus tahun dahulu. Dan hasilnya sesiapa juga yang benama Yahudi…. Jasad dan jiwanya amat membenci islam kerana ianya telah di semai sejak kecil


Saudara-saudara seperjuangan,

Didalam konteks pilihanraya di negeri Melaka, khususnya Bahagian Bukit Katil saya dapati sokongan pengundi muda di sebahagian besar peti undi amatlah baik. Saluran 5 dan 4 menunjukkan bahawa UMNO menjadi pilihan mereka. Sebagai contoh peti undi Kandang 71 % pengundi saluran 5 memilih Barisan Nasional. Saya percaya bahawa langkah-langkah yang diambil oleh Kerajaan Negeri Melaka di terajui oleh YAB seperti menyediakan peluang-peluang pekerjaan untuk generasi muda telah menyakinkan golongan muda ini bahawa masa depan mereka amat cerah di Negeri ini. Terima Kasih kepada semua Ketua-ketua Pergerakan Pemuda dan Puteri di atas usaha yang saudara-saudara lakukan di peringakt cawangan.

Saudara seperjuangan

Pegerakan Pemuda akan meneruskan program mendekati akar umbi iaitu melakukan kegiatan-kegiatan Pemuda Bahagian di Cawangan-cawangan seperti yang kita lakukan sekarang antara lain sambutan kemerdekaan Kemerdekaan, Qurban berkelompok, Pemuda Prihatin, sukan dan lain-lain. Program-program ini akan di perkasa dan di tambah nilai supaya kehadiran Pemuda bukan setakat di rasai malah di hadami.

Akhir sekali,

Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Bukit Katil mengucapkan tahniah dan syabas kepada YAB Datuk Seri di atas kejayaan mengemudi jentera pilihanraya Barisan Nasional Negeri Melaka dan Negeri Melaka kekal sebagai satu-satunya negeri di semenanjung yang kerusinya ditandingi UMNO menang kesemuanya samada di DUN dan di Parlimen . Oleh itu marilah sama-sama kita bekerja keras dan mendoakan agar YAB Datuk Seri Mohd Ali bin Mohd Rustam dapat mengekalkan kerusi Naib Presiden UMNO Malaysia padas pemilihan Disember ini. Kepada rakan-rakan pergerakan Pemuda sekalian, selamat Bersidang dan ingatlah musuh politik kita adalah PKR, DAP dan PAS bukannya sesama ahli UMNO.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

SOKONG !!!!!!!!!!!!

Gelombang berkata...

Sila beri komen yang rasional dan komen hendaklah berkaitan dengan artikel.